Cykelungar

Cykelungar
Utan dessa underbara ungar ingen cykelmamma:)

fredag 1 juli 2011

Nu börjar jag hitta er ..

För några månader sedan efterlyste jag ju kvinnliga bloggare och fick några tips från bl.a Johan Nystrand, tack för dessa, men jag hittade inte riktigt det jag letade efter, även om jag hittade mkt som jag gillar.
Men nu verkar det som jag har börjat komma rätt bl. a genom underbara bloggen BiciAmore. Helena, som inte bor så långt från mej, bara några lätta cykelmil, skriver på det där sättet om cykel och livet som jag tycker är så kul att läsa. Dessutom blir jag riktigt inspirerad. Så tack Helena för en blogg som jag gärna följer och vem vet när jag fått upp min snittfart lite till kanske vi kan ta en runda ihop:)
En annan blogg jag hittat som jag först inte tyckte var riktigt det jag letade efter men som jag sen upptäckte att det var det visst det är Tores dotter. Åsa Eriksson är en duktig skribent och hennes blogg på Kadens.se är också riktigt bra.
Sen hittade jag till en grupp på Facebook igår, tack vare Åsa, som heter Cyklande Tjejer och där kändes som det fanns mkt likasinnade.
Det är bara att inse att Sverige kryllar av cykeltokiga tjejer, damer, tanter, ja vad vi nu vill kalla oss men att väldigt många av oss fortfarande lever i garderoben. Så snälla kom ut ur garderoberna eller var ni nu gömmer er. Ta er till cykelklubbarna och säg att ni vill vara med och leka. Samla ihop er och kör på era vilkor. Vi är många och det ÄR himla mkt roligare att ut och cykla tillsammans och det ger väldigt mkt mera.

Måste tyvärr erkänna att de kvinliga motionärerna/elitmotionärerna, seniorerna och veteranerna lyser med sin frånvaro även i FK Trampen. Platsen finns för er så det hänger nog tyvärr endast på att ingen har tiden att ta ansvaret för det. Men är det någon därute som känner att "ja varför inte cykla med Trampen" så ta kontakt. Jag är på G att cykla mera lvg men jag kan inte hålla i det, men blir vi några stycken ska vi nog kunna få till en fungerand rutin.

Annars har vi väldigt duktiga tjejer i Trampen. Våran Alexandra blev ju JSM-mästarina på linjet och fick silver på tempot och snart åker hon till JEM i Italien. Året yngre och fortfarande i F15-16 har vi Alice, Linda och så Johanna som inte tävlar, än, men som gillar cykel lika mkt som alla vi andra. Sedan har vi Sigrid som kör F13-14 och så har vi våra småtrampare Hanna och Alva och i cykelskolan var majoriteten av deltagarna tjejer:)
Alexandra Nessmar Guld- och silvermedaljör JSM 2011
Sen vill jag bara säga: "Lika prispengar för lika insats" Alltså samma summa för en förstaplats oavsett kön och sedan en fördelning på antalet kronor och antalet pris efter antalet deltagare, oavsett kön. Kan vi vara överens om det?