Cykelungar

Cykelungar
Utan dessa underbara ungar ingen cykelmamma:)

onsdag 2 mars 2011

Efterlyses: Kvinnliga cykelbloggare

Det här med bloggar och bloggande är rätt kul tycker jag. Dels är det kul att skriva själv, särskilt som det jag skriver verkar intressera några till förutom den närmaste kretsen. Dels är det kul att läsa vad andra bloggar cykel om.
Några betraktelser har det blivit när jag tittat runt på bloggar som är relaterade som cykelbloggar och det är att jag är rätt ensam om att blogga om cykel utifrån cykelmamma perspektivet. Kanske hänger ihop med att alla cykelmammor har trasslat in sej i ekrar, överdragskläder och cykelflaskor fast förankrade vid spisen lagande den ofantliga mängd mat som en aktiv, växande cykelungdom kan sätta i sej, i timmen:)
Bloggare som kanske inte direkt cyklar så där jättemycket själva men tycker att cykel i alla dess former är fantastiskt roligt finns det ju några stycken till av och bloggande cykelordföranden finns också.
Men det det finns allra mest av är bloggande män som cyklar. Dessa bloggar är oftast väldigt roliga att läsa men jag skulle så gärna vilja läsa lite om och av kvinnor som cyklar och då inte bara på hög tävlingsnivå, utan så där vardagsskönt som de flesta män gör.
Jag har hittat några kvinnliga cyklister som bloggar om sitt cykelliv men man kan lugnt säga att det inte är samma sköna utbud som av män som bloggar om sitt cykelliv.
Nu hoppas jag ju att det bara är jag som har tittat på fel ställe och skulle därför bli jätteglad om jag fick lite bra tips på kvinnliga cykelbloggare. 
För jag är av den bestämda uppfattningen att livet blir bra mycket roligare om det är blandat.