Cykelungar

Cykelungar
Utan dessa underbara ungar ingen cykelmamma:)

fredag 9 september 2011

Malmö Velo Classic

Måste erkänna att när jag anmälde mej och Johan till korta rundan på Malmö Velo Classic så trodde jag nog i min enfald att jag skulle lyckas att komma ut på åtminstone en längre runda, helst två, i veckan plus cykla till jobbet varje dag. Kan lungt konstatera att så har det inte blivit. Fast å andra sidan har det känts väldigt bra de gånger jag kommit ut på Conrad och det har känts bättre och bättre för varje gång också samt att det har kännts så där lagom efteråt. Med andra ord inget att klaga på men det hade varit kul med några fler mil och rundor. Vädret ska vara helt okej under rundan om man får tro yr.no och klart.se och det får man ju.
Såg på Malmö Velos hemsida att de beräknar första målgång för korta rundan till 11.30. Jag har satt som mål att vara i mål senast 12.30. Min hjälpryttare är lite förkyld men med tanke på det tempo jag tänkt hålla och det tempo han brukar hålla när han kör med Trampenungdomarna så ska det nog inte vara några problem för honom att ta sej runt. Han får väl stoppa en massa snytpapper i bakfickan.
Appropå Trampen så har våra söndagsmotionärer börjat organisera sej och har nu rundor på söndagarna som utgår från Centrumkisoken i Södra Sandby med samlig kl. 08.45. Tonny, Peter, Pär och Christer som väl är de som håller mest i det hela har sagt att det finns plats för alla, även vi som snittar så där 20-25. De ser till att det finns fartgrupper som passar och alla som åker ut ihop ska komma hem ihop, alltså ingen som blir avhängd, frånkörd och lämnad åt sitt öde. Får se om jag kan komma med någon söndag. Jag har lite svårt just med söndagarna eftersom det krockar med Johan och Vincents träning och Edvin är lite för liten att vara själv och för att cykla med. Men lördagar däremot är mina:) Från och med den 1 oktober kommer jag att åka ut, så länge det inte är snö och drivis.
Som avslutning en fredagsvisa "Vart jag mej i världen vänder" med Den Svenska björnstammen. Så himla skön. Gillar särskilt textraden "För vi lever alla med känslan att falla och vid tomhetens botten står vi på toppen"