Cykelungar

Cykelungar
Utan dessa underbara ungar ingen cykelmamma:)

fredag 31 januari 2014

Förbundsstyrelsen SCF

Hej Bloggen
Det var längesedan. Tid har lagts på annat som cykel, cykel, cykel och självklart familj och arbete. Det har hänt hur mycket som helst sedan sist, så där som det gör i livet. Bland allt som hänt finns det tre stora händelser i mitt cykelliv 2013 som betytt lite extra:

• Alice blev Svensk juniormästarinna, tempo. Jag körde följebilen och ja det var häftigt.
• Vincent blev uttagen att representera Sverige vid ungdoms-OS. Han blev 18:e på linjet och näst bäste -98.
• Trampen blev bästa klubb på USM.

Man ska lära och utvecklas av det som hänt men livet är här och nu och jag fortsätter framåt, tittar inte så mycket bakåt, så mer av mitt 2013 får ni inte.

Vad händer nu då?
Jag har tackat ja till en nominering till SCF´s förbundsstyrelse och valberedningen har förordat mej. Den 8 mars får vi se om cykelsverige tycker det samma som valberedningen. Jag håller tummarna för det. Skulle vara så otroligt spännande och, tror jag, utmannande. Cykel är ju en individuell lagsport och där ligger svårigheten och utmaningen: få cykelsverige att jobba i grupp utan att se till egen vinning utan bara till cykelsveriges kollektiva utveckling och framgång. Det är inte förbundsstyrelsen som levererar framgången=segern utan det är alla distrikt, klubbar och individer. Förbundstyrelsen ska däremot se till att det finns förutsättningar, fungerande övergripande organisation och rätt individer i de olika grengrupperna. Grengrupperna tillsammans med distrikten är de som verkligen kan se till att cykelsverige utvecklas mot framgång. Det finns så mycket engagemang ute i Sveriges cykelklubbar och kanske ännu mer hos de som inte cyklar i klubb, och det är många. Kan vi ta till vara på detta engagemang och få alla som cyklar att känna att SCF är till för dem och att de har nytta av SCF – då jäklar. Då har vi en klunga som kör fortare, smartare och fram för allt, kör för seger.
Catarina