Cykelungar

Cykelungar
Utan dessa underbara ungar ingen cykelmamma:)

tisdag 31 maj 2011

Skånes 2-dagars 2011

Man tror ibland att när man gör något för andra gången så ska det väl bara rulla på och det gör det också men att det ska vara så svårt att få några glada att stå med en flagga en hel söndag kan jag inte förstå:)
Det är naturligtvis säkerhetsvakter till Skånes 2-dagars etapp 2 jag pratar om. Allt flyter på hur bra som helst, absolut inga problem med trafikverket, tillståndet från Länstyrelsen kom i god tid, alla funktioner är på plats, förutom de där med flaggorna. Men nu är det ju mer än en vecka kvar så vi ska nog lyckas jaga upp några frivilliga vänner och bekanta till. Känns som just Pingsthelgen i kombination med skolavslutning kanske inte är den bästa helgen att ha tävling på just ur säkerhetsvaktsperspektiv. Inte för att jag kan tänka mej så många bättre sätt att tillbringa pingsthelgen på än på Skånes 2-dagars men det finns tydligen de som kan det. Ja, jag kommer iaf att stå med flagga och väst och keps från Färs & Frosta Sparbank och promota svensk cykel och då särskilt Trampens duktiga ungdomar, är det tävling på hemmaplan så är det.
Sista dagen för anmälan är idag och jag kan inte låta bli att gå in och kika i brevlådan nästan hela tiden för att se om det kommit några fler anmälningar. Borde ju vara en rätt intressant tävlingshelg med tanke på att den ligger knappt två veckor före SM och en vecka före Vätternrundan och att det inte finns någon annan landsvägstävling denna helg, i Sverige då. För i Danmark körs det och då särskilt Pinse cup där vår Alexandra Nessmar blivit uttagen att representera Sverige i Damjuniorlandslaget. Stort grattis till dej Alexandra och kör hårt.
Helgen som kommer är det också stor etapptävling i Danmark "Tour de Himmelfart". Där kommer FK Trampen ha tre tjejer på startlinjen körande för Skåne, nämligen Alexandra, Alice och Linda tillsammans med Anna Pålsson och Linn Gustavsson. Lycka till tjejer och kör hårt. Det kommer nog att bli tufft med 45 startande och lag både från Holland och Tyskland.

Måste förgylla min blogg med en skön bild jag hittade från förra årets Vincolopp.